close

 身騎白馬 by 徐佳瑩

我愛誰   跨不過   從來也不覺得錯
自以為   抓著痛   總能修成愛的果
偏執相信著   受詛咒的水晶球
阻擋可能心動的理由

*而你卻   靠近了   逼我們視線交錯
 原地不動   或向前走   突然在意這分鐘
 眼前荒沙瀰漫了等候
 耳邊傳來孱弱的呼救
 追趕要我愛的不保留

*我身騎白馬   走三關
 我改換素衣   過中原
 放下西涼沒人管
 我一心只想王寶釧

*我身騎白馬   走三關
 我改換素衣   過中原
 放下西涼沒人管
 我一心只想王寶釧
-----------------------------------------

有人說 我長得跟她很像, 輪廓像, 臉的感覺, 個性也有點兒像!
一起開始不以為意,
原以為只是那個人脫窗誤以為像, 沒想到一個接一個人說像!!
好吧~~這就勾引我的興趣去看看這女生是什麼樣兒?

從那時候開始 我開始對她身騎白馬這首歌印像深刻,
旋律很好聽, 副歌有我很懷念的歌仔戲詞兒,
偶爾會哼哼唱唱, 沒去注意前段在唱什麼,
今天在心裡 又嚮起了這首歌~~~~~~~~~~~~~
touch~~~~~~~match~~~~~~the curse on me.

It matches with the recent feeling from me.
I hate the curse but sometimes appreciate it . conflicting~~
It trains me stronger and more independent.

long time ago, it left me hurt and tear only.
In order to keep myself happy, i tried very hard to forget the nightmare.
recover the hurt on my mind.
wake up by myself. work by myself. improve by myself.
I have done every thing by myself. tired right now~
God, when will you release the curse?
I have paid cost enough, haven't it?
I just need  a back up from one who i can trust and rely on.


the curse ....please release it~~thank you very much!


arrow
arrow
    全站熱搜

    fogs 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()